سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام والمسلمین رضایی بیرجندی

در فضایی که تکفیری ها تیشه به ریشه اسلام می زنند، هم اندیشی علمای جهان اسلام ضروری بود، به ابتکار آیت الله العظمی مکارم کنگره ای برگزار گردید که قطعا به انزوای تکفیری ها می انجامد.

حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی، در گفتگو با خبرنگار گروه استان ها خبرگزاری «حوزه» با بیان این که اهل بیت(ع) منبع تمام زیبایی ها هستند، اظهارداشت: اهل بیت(ع) مشی عقل گرا و محبت گرا داشتند و حتی با حکام ظالم هم با رافت اسلامی برخورد می کردند.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی ادامه داد: در طول تاریخ متاسفانه دشمنان اهل بیت (ع) و وهابیت که کینه این بزرگواران را داشتند، به تبلیغ علیه تشیع پرداخته  و به دنبال نشان دادن یک چهره ضدعقلانی از شیعه هستند.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: تبلیغات دشمنان علیه مکتب اهل بیت(ع) نتیجه معکوس داده و از آنجا که  مکتب تشیع تنها مکتب جامع برای سعادت بشری است، نتوانستند به آن خدشه وارد کنند، البته هرگز بیکار ننشسته و این مکتب غنی را مورد هجمه های فراوان قرار داده و خواهد داد.

وی ادامه داد: گسترش و نفوذ مکتب شیعه در چند دهه اخیر و شکل گیری بیداری اسلامی باعث شد استکبار جهانی احساس خطر کرده و با برنامه ریزی جدیدی وارد میدان شود که ایجاد گروه های تندرو و تکفیری به نام اسلام و ضربه زدن به اسلام ناب گام اول این دسیسه بود. از طرفی استکبار بسیار تلاش کرد تا بیداری اسلامی را به نام خود صادر کند و در این زمینه اقداماتی انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین رضائی بیرجندی با اشاره به دستاوردهای برگزاری کنگره خطر تکفیری ها در قم، ابرازداشت: در فضایی که گروهی به نام اسلام در حال ضربه زدن به اسلام بوده و از طرفی هم بیداری اسلامی در حال مصادر شدن به نام  غرب است، هم اندیشی علما و بزرگان جهان اسلام ضروری بود که در همین راستا و به همت حضرت آیت الله مکارم این کنگره برگزار گردید و قطعا علاوه بر انزوای تکفیری ها در جهان اسلام، تاثیرات بسیار خوبی خواهد داشت.

امام جمعه بیرجند در پایان قرآن را محور اتحاد مسلمانان خواند و گفت: انتظار این است که در شرایط حساس کنونی که به تعبیر رهبری معظم انقلاب در پیچ تاریخی هستیم، علمای اسلام به تبیین اهداف استکبار در تشکیل گروه های تکفیری و ایجاد اختلاف در بین مسلمانان بپردازند.

انتهای پیام 313/18

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha